טעויות שחשוב להימנע מהן כשמחפשים דרך למימון הקמת עסק

בשביל להקים עסק צריך לגייס הון. במילים אחרות, מרבית העסקים בישראל זקוקים להלוואה לטובת הקמת העסק ולצורך התבססות ראשונית. אחרי הכל לוקח זמן על שהעסק מניב מספיק רווחים כדי לכסות את הוצאות ההקמה ולהפוך לרווחי באמת. אך שימו לב, כשמחפשים דרך למימון הקמת העסק, יש להימנע מטעויות נפוצות. אלה הטעויות ואיך לעקוף אותן ולהימנע מהם.

לא להכיר את ההלוואות בערבות מדינה – זו טעות

אנשי עסקים מנוסים לא יעשו את הטעות הזאת, אבל יזמים חדשים או צעירים בהחלט עשויים שלא להכיר סוג מיוחד של הלוואות. הלוואות אלה נקראות הלוואות בערבות מדינה. בין היתר הן משמשות להתרחבות של עסקים קיימים אך גם מיועדות עבור פתיחת עסק עצמאי ליזמים חדשים. מה שמיוחד בהלוואות הללו זה שהן הלוואות בנקאיות רגילות, אבל ללא ערבים. המדינה הופכת לערבה עבור ההלוואה העסקית וזה מצוין. זה אומר שאתם לא צריכים לטרוח ולנסות לשכנע ערבים שיחתמו לכם ערבות. וזה גם אומר שלא תצטרכו לתת ערבות בעלים בסכום מאוד גבוה. תצטרכו לחתום ערבות בעלים בהיקף קטן מאוד. זה מצוין מפני שאם העסק יקלע לקשיים, לא תגיעו למצב של קריסה כלכלית אישית.

לא להשוות ריביות – זו טעות

כשמחפשים מקורות מימון עבור הקמת עסק, ניתן להביא בחשבון מגוון אפשרויות. יזמים חדשים הרבה פעמים מסתפקים בפניה לבנק לצורך גיוס הלוואה עסקית. יש כאלה שפונים למקור חוץ בנקאי כזה או אחר. אבל למעשה כדאי לקבל כמה וכמה הצעות למימון עסקי. אפשר לפנות למקורות בנקאיים בבנקים שונים. אפשר לפנות למקורות חוץ בנקאיים שפועלים באישור בנק ישראל ומשרד האוצר. אפשר לפנות לכל מיני קרנות של יזמים. בסופו של דבר, הלוואה זו רכישה. ככל שהריבית תהיה נמוכה יותר, כך הוצאות העסק בשלב ההתבססות תהיינה יותר נמוכות.

הלוואות בסכום שגוי – זו טעות

מימון של עסק יכול להתבצע על ידי הלוואות או בשיטה אחרת, של הכנסת משקיע. אבל לא משנה באיזו דרך תרצו לממן את העסק, חשוב לבדוק בצורה מעמיקה כמה כסף אתם באמת צריכים. אם תיקחו הלוואה או תגייסו משקיע, בסכום נמוך מדי, העסק יקלע לבעיית תזרים עוד לפני שהוא יוכל להתבסס. מצד שני, אם תיקחו הלוואה גדולה מדי, תעמיסו הוצאות ריבית (עלויות מימון), גבוהות מדי וללא צורך.

כדי לפתור את הבעיה וכדי לסייע לעסק להתבסס, חשוב לנהוג כך:

  1. לאתר מקורות מימון מגוונים, ולבדוק מה הכי כדאי.
  2. לנסות לגייס הלוואה בערבות מדינה, ללא ערבים.
  3. לבנות תוכנית כלכלית מפורטת. תוכנית זאת תוכל לסייע לכם להגיש בקשת אשראי ולקבל אישור יותר בקלות.
  4. הקפידו לשלם את ההלוואות בזמן, אחרת הבנק יפתח הליכי גבייה נגד העסק.
  5. אם חסר לכם ידע, היעזרו בליווי להקמה ומימון עסקים.
Call Now Button