כל מה שצריך לדעת על בחירת נוטריון

בחירת ׳הנוטריון הטוב ביותר׳ מתוכך כל הנוטריונים במדינה, יכולה להיראות כמו משימה בלתי אפשרית. יש הרבה גורמים שכדאי לקחת בחשבון כשמחפשים את הנוטריון הטוב ביותר עבור הצרכים שלכם. בין אם אתם מחפשים נוטריון כדי לתכנן את העיזבון, ייפוי הכוח, חתימה על הלוואה או כל מסמך אחר הדורש אישור נוטריוני, אתם רוצים להבטיח שאתם בוחרים את המועמד המתאים ביותר לתפקיד.

תרגום מסמך נוטריוני

מהו תרגום נוטריוני? תרגום נוטריוני זהו  תהליך של תרגום מסמך לשפה אחרת, אישור נוטריון על ידי נוטריון ולאחר מכן תרגום חזרה לשפת המקור. תהליך זה משמש כאשר יש צורך לאמת את דיוק התרגום. זה יכול לשמש למטרות משפטיות, כמו בתי משפט או מסמכי הגירה.

הנה כמה טיפים לבחירת נוטריון שיהיה המתאים ביותר עבורכם:

טיפ מספר 1 – ניידות

חלפו הימים שבהם צריך לנסוע למשרד הנוטריון. יש נוטריונים ניידים שיגיעו אליכם הביתה, יחסכו לכם זמן וכסף ולעולם לא תצטרכו לחכות ולהמתין בתור. נוטריונים ניידים הרבה מעבר לחתימה בלבד. הם מגיעים אליכם הביתה ומוודאים שכל שלב בתהליך החתימה נעשה בצורה נכונה וחוקית. בחירת נוטריון נייד משמעותה שהוא יפגוש אתכם במקום העבודה שלכם, בבית הקפה הקרוב אליכם או בביתכם.

טיפ מספר 2 – כישורים והתמחות

בדקו את הכישורים של הנוטריון כדי לוודא שהם עונים על הצרכים שלכם. נוטריונים צריכים להציג את הכישורים ותחומי ההתמחות שלהם בפומבי, באתר האינטרנט או בכרטיס הביקור שלהם.

  • אם אתם זקוקים לשירותים נוטריוניים עבור מסמכים משפטיים, מן הסתם תרצו לבחור באדם עם רק לימודי ו/או מקצועי בתחום המשפטים.
  • אם אתם חותמים על מסמכי הלוואה לרכישת נדל״ן, תרצו לבחור באדם עם רקע בתחום, או במישהו שהומלץ על ידי הבנק שנותן לכם את המשכנתא.

פעולה זו, בדרך לבחירת נוטריון מתאים, תפחית את הסיכון לטעויות, ותבטיח לכם שירות חלק וטוב יותר.

טיפ מספר 3 – עמלות

יש מחירים מקסימליים שהנוטריון יכול לגבות באופן חוקי עבור שירותיו. לדוגמה:

  • 169 שקלים – עבור אימות יחיד על מסמך, כחותם ראשון
  • 67 שקלים – עבור:
    • כל חתימה של חותם נוסף על אותו מסמך
    • אישור שהחותם על המסמך בשם הזולת אכן מוסמך לכך
    • עבור כל העתק נוסף של האישור

נוטריונים ניידים רשאים על פי חוק לגבות עמלות נוספות, עבור השירותים המיוחדים שלהם, שאינם מיוצגים במגבלת העלויות שקבעה המדינה.

 

טיפ מספר 4 – חברות באיגוד הנוטריונים

הנוטריונים נדרשים לעמוד בקריטריונים מסוימים כולל השכלה והכשרה. בחירת נוטריון שהוא חבר באיגוד נוטריוני מעידה שמדובר בנוטריון מיומן היטב המתעדכן ללא הרף. כאשר הנוטריון הוא חבר פעיל באיגוד הנוטריונים, תוכלו להיות סמוכים ובטוחים בידיעה שהוא בעל הסמכה גבוהה.

טיפ מספר 5 – תקשורת

האם קל להגיע לנוטריון ולהשיג אותו בטלפון או במייל? אם לא, אולי כדאי לבחור בנוטריון אחר. תקשורת היא חלק חשוב בתהליך החתימה הנוטריונית, ואם אתם צריכים להגיע אליו כדי שיטפל במסמכים שלכם, הוא צריך להיות במרחק של שיחת טלפון מכם. הנוטריון הנכון אמור להכיר בחשיבותה הרבה של תקשורת תקינה וזורמת עם הלקוחות, ואמור להעמיד את עצמו לרשות הלקוחות שלו.

מאמר זה נכתב בשיתוף גליה גרימברג עורכת דין נוטריון

 

Call Now Button