למה כדאי לכם לבצע החזר מס ובאילו מקרים תוכלו להגיש בקשה להחזר מס?

כשמדובר בהחזרי מס, אנחנו נוטים לשכוח שמדובר בסופו של דבר בכסף שמגיע לנו. מדוע הוא מגיע לנו? זאת בעקבות הקלות מס שהמדינה מעניקה לאזרחים מסוימים. כיום התהליך קל ופשוט לביצוע וכל אזרח יכול לבצע זאת בעצמו. אז למה כדאי לכם לבצע החזר מס ובאילו מקרים תוכלו להגיש בקשה להחזר מס בעצמכם? במאמר זה נסביר לכם הכל.

במה מדובר?
החזרי מס הם למעשה החזרי כספים מרשות המיסים, לאנשים ששכרם השנתי נוכה יותר ממה שנדרש על פי חוק. מדוע קיים החזר מס? מאחר שבמהלך חישוב המס החודשיים, לא לוקחים בחשבון נתונים המשפיעים על חישוב המס השנתי. גובה המס שעל עובדים במדינת ישראל לשלם מחושב על בסיס שנתי, אך בפועל שכירים ועוסקים מורשים/פטורים מנכים מס על בסיס חודשי, דבר שנקרא "ניכוי במקור". מאחר ורק בסוף שנת המס ניתן לדעת מה הייתה ההכנסה השנתית בפועל, קיימים לא פעם פערים בסכום שהעובדים שילמו למדינה לבין מה שנדרש בפועל.

מי זכאי להחזרי מס?
קיימים מספר החזרי מס בשוק, כמו החזר מס על הלוואות, החזר מס על שוק ההון, החזר מס לשכירים וכן הלאה. בדיקת החזר מס אפשרית באמצעות סימולטור החזר מס לשכירים, או פנייה עצמאית לרו"ח או חברה להחזרי מס.

הזכאות להחזר מס תלויה בתנאים שרשות המיסים מציבה:

  • עצמאים ושכירים שלא ביצעו תיאום מס
  • שכירים שמשכורתם עולה על 7,000 שקלים
  • אזרחים שהפסידו כסף בבורסה
  • אנשים שסיימו תואר אקדמי לאחרונה
  • אנשים המשלמים מזונות
  • שכירים, מוסדות ועקסים שתרמו מעל 380 שקלים
  • הורים לילדים עם צרכים מיוחדים או על הספקטרום

באילו מקרים תוכלו להגיש בקשה להחזר מס?

  • החזרי מס להורים – הטבות מס מקלות להורים עובדים מוענקות למשפחות כדי להקל על מצבם ועל פרנסת המשפחה. זאת החל משנת 2011, אז אושר תיקון לחוק מס הכנסה המעניק נקודות זכאות בנוסף לאימהות גם לאבות. אימהות מקבלת נקודות זכאות מס עבור כל ילד, החל משנת המס שלאחר לידתו ועד לשנת המס בה מלאו לילד 5 שנים. אבות מקבלים נקודת זיכוי אחת החל משנת לידת הילד ועד שנת המס בה מלאו לילד 3 שנים.
  • החזרי מס להפסדים בשוק ההון – תשלומי המס בעקבות רווחי הון עוברים לרשויות אחת לחודש באמצעות הבנק בו מתנהל חשבון ההשקעות בבורסה. פעולת הקיזוז של הרווח מול ההפסד מתבצעת על ידי יועצי ההשקעות וגובה המס מחושב לפי הרווח בלבד.

מרגע שבו תשלום המס עבור רווחי ההון עוברים לרשויות המס על ידי הבנק, אין אפשרות לקבל את התשלום חזרה, גם אם נעשתה טעות. עם זאת, עומדת לרשות המשקיעים אופציה להגיש בקשה להחזרי מס בגין הפסדים בבורסה. על מנת לקבל החזר, נדרש המשקיע להגיש דו"ח שנתי לרשות המיסים ולפרט בו על ההפסדים והרווחים. במידה והמשקיע ימצא ששילם תשלומי מס עודפים, הוא יהיה זכאי לקבלת החזר מס על ההפסדים בבורסה.

אז אם אתם מתלבטים – כבר אין סיבה. מהרו לבצע בדיקת זכאות עם חברה להחזר מס ומי יודע כמה תקבלו בחזרה.

Call Now Button