כל מה שצריך לדעת על תביעה נגד עורך דין

כאשר עורך הדין שלכם התרשל או הזיק למקרה שלכם, הדרך היחידה להגיע לצדק היא לנקוט נגדו בהליכים משפטיים. עם זאת, הוכחת הרשלנות מבחינה משפטית אינה דבר קל. כאשר אנשים משתמשים בשירותיו של עורך דין, הם סומכים שיספק להם את הידע וההכוונה הדרושים כדי לעבור את המצב המאתגר בו הם נמצאים. עם זאת, כאשר איש המקצוע רק מחמיר את המצב, הדברים יכולים להפוך במהירות לבעיה.

אם גם אתם איבדתם את האמון וחושבים להגיש תביעה נגד עורך דין שהתרשל, כדאי שתיקחו בחשבון כמה גורמים חשובים.

לא קל להוכיח מקרים של רשלנות מקצועית

אם עורך הדין שלכם עשה כמה טעויות שהובילו לבעיות חמורות, יש לכם זכות לתבוע אותו בגין רשלנות מקצועית. למרבה הצער, אנשים רבים מוצאים שלא קל לזכות בתביעות בגין רשלנות מקצועית.

רשלנות, ברוב המקרים, פירושה שעורך הדין לא השתמש ברמת המיומנות והמומחיות המתאימה שמצופה מאיש מקצוע המטפל במקרה שלכם או בתיק שנסיבותיו דומות.

בעיקרון, אתם לא יכולים להחליט סתם כך על הגשת תביעה נגד עורך דין, רק בגלל שלא זכיתם בדין, אחרי הכול ייתכן שעורך הדין עשה כל שביכולתו כדי לעזור לכם., בנוסף תוכלו להגיע עם העורך דין להסדר שכר טרחה לפני הגש

מה יהיה עליכם להוכיח?

כדי לזכות בתביעה נגד עורך דין בשל רשלנות, יהיה עליכם להוכיח כמה דברים חשובים:

  • להוכיח שעורך הדין חב לכם חובה לפעול כראוי בהתאם למצבם, בכל הנוגע ליחסי לקוח / עורך דין.
  • להוכיח שעורך הדין הפר את החובה שהוא חב לכם, בין אם בטעות, באופן מכוון או בהתרשלות.
  • לספק ראיות לכך שהתנהגות של עורך הדין שלכם הייתה השפעה מזיקה עליכם.
  • להראות שנגרם לכם אובדן כלשהו כתוצאה מהתנהלותו של עורך הדין שלכם.

מתי טיפול גרוע הופך לרשלנות?

קיימות כמה תלונות נפוצות של אנשים כנגד עורכי הדין שלהם, אבל איך תדעו מתי הבחירה בעורך הדין הלא נכון יכולה להפוך לתביעה בגין רשלנות?

אם עורך הדין שלכם מתחיל להתעלם מכם כשאתם מבקשים את עזרתו, בהתחלה זה יכול להיראות רק כפגם במקצועיות שלו. יחד עם זאת, ככל שעורך הדין שלכם ממשיך לא לסייע לכם בדרכים שבהם הוא היה אמור לסייע, כך גדל הסיכוי שהתנהגותו תוכל להיחשב רשלנות.

אם אתם מבחינים בהתנהגות שכזו כבר בתחילת הדרך, פעלו במהירות כדי להשיג לעצמכם עורך דין אחר, וודאו שהתיק שלכם מקבל את הייצוג הראוי, עוד לפני שתסבלו מנזק כלשהו.

אם בסופו של דבר התיק שלכם ׳נזרק׳ על ידי בית המשפט כי עורך הדין לא ביצע את מלאכתו על הצד הטוב ביותר, יתכן שהתנהגותו תיחשב כרשלנות. עם זאת, יהיה עליכם להוכיח שעורך הדין אכן לא טיפל נכון בתיק שלכם, ולספק ראיות המעידות שאם התיק היה מטופל נכון, יתכן שהייתה מתקבלת תוצאה שונה מזו שהתקבלה.

לקבלת מידע על תביעה נגד עו״ד לחצו כאן>>

Call Now Button