לקיחת הלוואה ללימודי מקצועות העתיד

השכלה גבוהה כבר לא מיועדת רק לחלק קטן באוכלוסייה, היא הפכה לנורמה. היום, ההישג שימקם אתכם לפני האחרים, הוא התואר האקדמי שלכם, ומה שיבטיח לכם קריירה גם בעתיד, הוא לימודים באחד מקצועות העתיד שאפילו לא קיימים היום.

האתגר המרכזי בקבלת תואר ראשון במדעי כדור הארץ או בפסיכולוגיה, לדוגמה, מתייחס לעלויות הגבוהות של הלימודים האקדמיים באוניברסיטאות ובמכללות.

למרבה המזל הלוואת סטודנטים תעזור לכם לממן את הלימודים ולהשיג את התואר האקדמי הנכסף שיסלול לכם קריירה מפוארת בתחום המעניין אתכם.

מה בכלל יהיו אותם מקצועות עתידיים?

מערכות טכנולוגיות שהולכות ומשתכללות, כמו תוכנות ומנועי חיפוש, מיישנות לא מעט מהמקצועות הקיימים. לדוגמה:

  • למה לשלם למוסך כדי שיחליף שמן או יתקן את מסנן הדלק ברכב שלכם, אם חיפוש מהיר בגוגל יגיש לכם על מגש של כסף מדריכי וידיאו שידריכו אתכם כיצד לעשות זאת בעצמכם?
  • מה יקרה כשתוכנת בינה מלאכותית (AI) אחת תוכל לאבחן 100 מטופלים בצורה מהירה ומדויקת יותר מכפי שמסוגל רופא אנושי אחד?
  • מה הטעם לדרוש מסטודנטים למשפטים לשנן מאות תיקים משפטיים, אם הם יכולים למצוא אותם בין רגע במנועי החיפוש?

מקצועות רבים עדיין כאן כי מבחינה היסטורית הידע שלהם היה סתום. אבל, אם בעבר היה צורך ללמוד מקצועות אלה באוניברסיטה יוקרתית כדי לקבל גישה למידע זה, היום כל אחד יכול לגשת אליו בחינם.

איך אוכל לממן את הלימודים שלי?

הפשרה שבה בוחרים סטודנטים רבים כדי לממן את לימודיהם, היא לקחת הלוואת סטודנטים.

כשאתם מחפשים סיוע פיננסי מהבנקים או מגופים פיננסיים אחרים, קחו בחשבון שגם תצטרכו להחזיר אותו, בדרך כלל תוך מספר שנים מתום הלימודים.

חוץ מזה, אל תשכחו שהלוואות אלה מגיעות עם שיעורי ריבית, כך שתצטרכו להחזיר יותר כסף מהעלות האמיתית של ההלוואה שקיבלתם למימון הלימודים שלכם. לכן, הלוואות הסטודנטים הטובות ביותר הן אלה המציעות ריבית אחידה או נמוכה, אלה שקל יותר להחזיר אותן.

האם ההלוואה כדאית?

ובמילים אחרות, האם ההשכלה הגבוהה, ובעיקר זו המאפשרת לכם לרכוש מיומנות במקצועות העתיד, שווה את החוב שתצברו אם תיקחו הלוואת סטודנטים?

ובכן, למרות שהלימודים האקדמאיים הם יקרים, ועלותם גדלה מדי שנה, אם יש לכם תעודת בגרות והשתחררתם מהצבא, תואר ראשון עשוי להיות הצעד ההגיוני הבא.

שקלול הסיכון לצבירת חוב, מול התגמול בדמות רכישת השכלה גבוהה אינו רק נבון, אלא גם יכול להשפיע על היכולת שלכם להרוויח סכומים נאים במשך שנים רבות.

באופן מסורתי קל היה להצדיק את ההוצאה על לימודים באוניברסיטה או במכללה, מכיוון שהשגת תואר ראשון הקלה מאוד, ועדיין מקלה, על קבלת עבודה משתלמת יותר. אבל ככול ששכר הלימוד ממשיך לעלות, יותר ויותר אנשים בארץ ובעולם, מסיימים את הלימודים שלהם עם חובות. והשאלה היא: האם ההשכלה האקדמית עדיין שווה את זה?

כדי לענות על שאלה זו, הבה נבדוק את ההחזר על ההשקעה – ROI (Return on investment) בתואר הראשון:

היתרונות של קבלת תואר ראשון נמשכים הרבה מעבר לעשר השנים שבהן יהיה עליכם להחזיר את הלוואת הסטודנטים. בעלי תואר ראשון מרוויחים בדרך כלל 66% יותר מבעלי תעודת בגרות, וסכום זה מתווסף לרווחים נוספים שהם מנת חלקם במשך שנות חייהם.

אבל שכר גבוה אינו היתרון היחיד בקבלת תואר ראשון. סביר להניח שרוב הבוגרים מסיימים את הלימודים האקדמאיים כשהם מצוידים בכישורים הנחשקים ביותר על ידי המעסיקים, בהווה ובעתיד, כגון:

  • מנהיגות
  • יכולת פתרון בעיות
  • ומיומנויות חשיבה ביקורתית

בוגרים אלה גם מסיימים את הלימודים עם רשת של חברים ללימודים שיכולים לעזור להם למצוא תעסוקה חדשה או ליצור קשרים חדשים בתחומי העיסוק שלהם.

Call Now Button