טיפים לקבלת משכנתא לרכישת דירה חדשה

אם אתם רוצים לקנות דירה חדשה, מומלץ קודם לקבל אישור מראש למשכנתא. זה יעזור לך לדעת כמה אתה יכול להרשות לעצמך להוציא ולמנוע הפתעות מאוחר יותר.

משכנתא תחייב אותך בדרך כלל לספק את דו"ח האשראי שלך ומסמכים פיננסיים, כמו גם תלושי תשלום וטפסי W2. המלווה שלך יבדוק גם את יחס החוב להכנסה שלך כדי לוודא שאתה יכול לעמוד בתשלומים החודשיים.

1. אל תפחד לשאול שאלות

אם אתם מקבלים משכנתא לרכישת דירה חדשה, חשוב לשאול הרבה שאלות. הסיבה לכך היא שזה יעזור לך להבין את תהליך ההלוואה ולקבוע איזה מלווה מתאים לך ביותר. כדאי לשאול גם לגבי עמלות ואיזה סוג משכנתא מתאים לך. זה חשוב במיוחד אם אתה עובד עם מתווך, מכיוון שייתכן שיש לו אפשרויות רבות זמינות עבורך. עליך גם להקפיד לשאול על התעריף שלך וכיצד הוא מבוסס על היסטוריית האשראי שלך, סכום התשלום וגורמים אחרים. זה יאפשר לך להשוות את התעריפים של מלווים שונים ולבחור את הטוב ביותר עבור הצרכים שלך.

משכנתא היא הלוואה המובטחת בנכס מקרקעין, כמו בית. מדובר בהלוואה בתשלומים שתפרע תוך פרק זמן מסוים, לרוב 30 שנה. זהו סוג מיוחד של הלוואה וחייב לעמוד בדרישות ספציפיות שנקבעו על ידי המלווה כדי להגן על שני הצדדים.

2. אל תפחד לשאול על עמלות

ישנם כמה סוגים שונים של עמלות שסביר להניח שתתקלו בהם כאשר תקבלו משכנתא לרכישת דירה חדשה. אלה כוללים עמלות בקשה, עמלות מלווה, עלויות סגירה ועלויות הערכה. חשוב לשאול על עמלות אלו כדי שלא תופתעו אחר כך. בנוסף, זה רעיון טוב לחפש משכנתא כדי להבטיח שאתה מקבל את העסקה הטובה ביותר על ההלוואה שלך. במקרים מסוימים, אולי אפילו תוכל לנהל משא ומתן על תעריף נמוך יותר. כמו כן, מומלץ לשאול על עמלות נוספות שעלולות להיות צמודות להלוואה שלך, כגון עמלת מתווך או זיכוי בארנונה.

3. אל תפחד לעבוד עם מלווה

משכנתא היא הלוואה לטווח ארוך הכרוכה במקדמה, תשלומים חודשיים ועמלות. המלווים מציעים משכנתאות בגדלים ובתנאים שונים, המאפשרים לכם לבחור את האפשרות הטובה ביותר לצרכים שלכם. קבלת משכנתא חשובה כי היא מאפשרת לך לקנות בית מבלי לשלם את כל המחיר במזומן מראש.

ציון אשראי טוב הוא גורם מרכזי בשאלה אם אתה מקבל משכנתא. ציון האשראי שלך נקבע על ידי מספר גורמים, כולל משך הזמן שהיה לך אשראי ותמהיל החשבונות המסתובבים והתשלומים שלך, שבהם המלווים משתמשים כדי להעריך את יכולתך לנהל את החוב בצורה אחראית. ציון אשראי טוב בדרך כלל נופל בין 670 ל-739, על פי אתר האינטרנט של FICO. כדי לשפר את ציון האשראי שלך, התמקד בביצוע כל התשלומים בזמן ובשמירה על יתרות נמוכות. טיפים אחרים הקשורים לאשראי כוללים הימנעות מחיובי מימון, שעלולים לפגוע בניקוד האשראי שלך. ודאו שאתם עוקבים מקרוב אחר ההוצאות שלכם, שכן יותר מדי מהן עלול לפגוע בציון שלכם. כמו כן, מומלץ לפרוע את כל החוב העומד לפני הגשת בקשה למשכנתא.

4. אל תפחד לנהל משא ומתן

אחד הדברים החשובים ביותר שאתה יכול לעשות בעת קבלת משכנתא לרכישת דירה חדשה הוא לנהל משא ומתן. משא ומתן אולי נראה כמו משימה מרתיעה, אבל זה למעשה תהליך מעצים מאוד שיעזור לך להשיג את העסקה הטובה ביותר לצרכים שלך. זו גם דרך מצוינת לוודא שאתה לא משלם יותר ממה שאתה צריך.

לנהל משא ומתן מוצלח זו אמנות ודורשת אומץ, אך ניתן לבצע זאת בכלים הנכונים. אלה כוללים כישורי תקשורת טובים, הבנה חזקה של תהליך המשא ומתן והיכולת להשתמש במוח שלך. המפתח הוא לעשות את זה בצורה הנכונה ובזמן. אתה תשמח שעשית זאת! זה יהפוך את כל התהליך להרבה יותר חלק ויבטיח שאתה מרוצה מההסכם הסופי שלך.

5. אל תפחד לבצע מקדמה

אחד הדברים החשובים ביותר שתוכלו לעשות בעת קבלת משכנתא לרכישת דירה חדשה הוא לבצע מקדמה. המקדמה היא סכום הכסף שאתה משלם מראש עבור הבית, והוא בדרך כלל 5% עד 20% ממחיר הרכישה הכולל.

זה עניין גדול כי זה מראה למלווים שאתה רציני לגבי רכישת הנכס, ויש להם הרבה אמון בך. בנוסף, זה יכול לעזור לך לקבל את ריבית המשכנתא הטובה ביותר שאפשר.

מקדמה יכולה להגן עליכם גם במקרה שמחירי הדיור יורדים ואתם צריכים למכור את ביתכם. אתה יכול להימנע מתשלום ביטוח משכנתא (PMI) על ידי הנחה של לפחות 20%.

אבל לביצוע מקדמה יש סיכונים. בתור התחלה, אם אתה מוריד יותר מדי, אתה יכול בסופו של דבר עם הלוואה לא משתלמת.

מסיבה זו, יש אנשים שמחליטים לבצע מקדמה קטנה יותר. עם זאת, זה לא תמיד רעיון טוב.

Call Now Button