כל מה שכדאי לדעת על הלוואות סטודנטים

בין אם זה עתה סיימתם ללמוד, אתם לוקחים הפסקה מהלימודים, או שכבר התחלתם להחזיר את הלוואת הסטודנטים שלכם, מאמר זה יעזור לכם לשמור על שליטה בחוב שלכם. המשמעות היא, להימנע מעמלות ומעלויות ריבית נוספות, שמירה על תשלומים סבירים והגנה על דירוג האשראי שלכם.

אם אתם מתקשים למצוא עבודה או לעמוד בקצב התשלומים שלכם, אתם לא חייבים להצטרף ללימודי כלכלה כדי לדעת מה לעשות. פשוט, המשיכו לקרוא!

  1. להכיר את ההלוואה שלכם

חשוב לעקוב אחר מצב היתרה וההחזרים שנותרו בהלוואת הסטודנטים שלכם. פרטים אלה קובעים את האפשרויות שלכם לעמוד בהחזרי ההלוואה. אם אינכם בטוחים, שאלו את הגוף המלווה שלכם. אתם יכולים גם להיכנס ליישומן של המלווה ולראות את מרכיבי ההלוואה ואת סטטוס ההחזרים.

הדרך הטובה ביותר להכיר את ההלוואה שלכם ולעקוב אחריה, היא להשתמש במחשבון הלוואות. מחשבון זה יציג בפניכם את מלוא התמונה, את ההחזרים החודשיים במועדים השונים, את החזרי הריבית והקרן ועוד.

  1. זכרו את תקופת החסד שלכם

לא משנה מה בחרתם ללמוד – בין אם מדובר בתואר בכלכלה, לימודי קלינאות תקשורת, תואר בחינוך וכו', הלוואות סטודנטים כוללות לרוב תקופות חסד שונות. תקופת חסד היא פרק הזמן שיכול לעבור מהרגע שבו סיימתם את הלימודים, ועד שאתם צריכים לבצע את ההחזר הראשון שלכם.

תקופות החסד עשויות להשתנות מלווה ללווה. לכן, בדקו היטב את הסכם ההלוואה שלכם, או פנו למלווה שלכם כדי לברר. ובכול מקרה, אל תחמיצו את התשלום הראשון שלכם!

  1. שמרו על קשר עם הלווה שלכם

בכל פעם שאתם עוברים כתובת, משנים את מספר הטלפון או את כתובת הדוא״ל שלכם, עדכנו מיד את הלווה. אם הלווה שלכם יצטרך ליצור אתכם קשר והמידע שבידיו לא יהיה עדכני, זה עלול בסופו של דבר לעלות לכם ביוקר.

פתחו כל מסמך שמגיע אליכם בדואר – נייר או אלקטרוני – וקשור להלוואת הסטודנטים שלכם. אם אתם מקבלים שיחות לא רצויות מהמלווה או מסוכנות הגבייה, אל תטמנו את הראש בחול – דברו עם המלווה שלכם!

המלווים אמורים להיות בקשר עם האנשים שלוו מהם כספים כדי לפתור בעיות, וסוכנויות הגבייה נדרשות לפעול לפי כללים מסוימים.

התעלמות מההחזרים או מבעיות אחרות, עלולה להוביל למחדל בפירעון ההלוואה שלכם שיהיו לו השלכות חמורות וארוכות טווח.

  1. בחרו את אפשרות ההחזרים המתאימה לכם

נחזור שוב לאותו מחשבון הלוואות פלאי, שמאפשר לכם להזין במחשבון את הפרטים:

  • סכום ההלוואה
  • תקופת ההלוואה
  • הריבית השנתית

לאחר הזנת הפרטים, תוצאות החישוב ישקפו את כל מערך ההחזרים החודשיים שלכם (כולל הריבית והקרן) עד לתום תקופת ההלוואה.

  1. אל תיכנסו לפאניקה

אם אתם מתקשים לבצע את החזרי התשלומים בגלל אבטלה, בעיות בריאות או אתגרים פיננסיים בלתי צפויים אחרים, אל תשכחו שיש לכם אפשרויות להיעזר במלווה לשם ניהול ההלוואה שלכם.

כלומר, אם אתם נקלעים למצוקה במהלך הזמן, ולא מסוגלים לעמוד בתשלום החודשיים, פנו למלווה וספרו לו. המלווה כנראה יבוא לקראתכם, למשל, על ידי הקטנת ההחזר החודשי והארכת תקופת ההלוואה. בכול מקרה, תמיד הימנעו מהפסקת ההחזרים סתם כך על דעת עצמכם.

אתם תופתעו עד כמה הלווה יכול לבוא לקראתכם בעתות מצוקה ולסייע לכם. זה תמיד עדיף על עיקולים שונים שיבואו בעקבות ההתרשלות שלכם, בזדון או שלא, ואי העמידה בהחזרים החודשיים עליהם התחייבתם.

יש דרכים לגיטימיות המאפשרות לכם לדחות זמנית את תשלומי ההלוואה. דחיית ההחזרים עשויה להיות הבחירה הנכונה עבורכם אם אתם נמצאים במצוקה זמנית (כמו תקופה קצרה שבה אתם בין עבודות).

  1. לפרוע את ההלוואה מראש, אם זה אפשרי

אם אתם יכולים להרשות לעצמכם לשלם סכום גבוה יותר מההחזר החודשי הנדרש – מדי פעם או פה ושם – שקלו להוריד את סכום הריבית שעליכם לשלם במהלך תקופת ההלוואה.

כשאתם רוצים לפרוע את מלוא ההלוואה מהר יותר, כדאי לכלול בקשה בכתב ללווה, המציינת שהסכום הנוסף יוחל על יתרת ההלוואה שלכם.

  1. לשלם תחילה את ההלוואות היקרות יותר

אם לקחתם יותר מהלוואה אחת, ואתם שוקלים לפרוע הלוואה אחת לפני מועד הפירעון, התחילו לפרוע את ההלוואה עם הריבית הגבוהה ביותר.

  1. לאחד, או לא, הלוואות להלוואה אחת

כשאתם מגישים בקשה לאיחוד הלוואות סטודנטים, חפשו בקפידה את הריבית הנמוכה או הקבועה, אם יש כזו, וקראו את כל האותיות הקטנות. היזהרו מפני אובדן הטבות שונות, כמו זו הקשורה לדחיית ההלוואה, שאולי מגיעה לכם בגין הלוואת הסטודנטים שלכם.

 

Call Now Button